Köpvillkor


Begravningsblommor

För att garantera att din beställning kan levereras i tid behöver vi din beställning tre (3) vardagar (måndag-fredag) innan begravningen äger rum. Detta gäller både om du vill hämta upp din beställning i butiken eller få den levererad direkt till kyrkan eller kapellet. Enklare liggande buketter och handbuketter kan vi göra direkt i kassan med de blommor du väljer ut om du inte har gjort någon beställning.

För att allt ska bli rätt med beställningen måste namnet på den avlidna, kyrkan eller kapellet, orten och tiden för begravningen vara så specifikt som möjligt. Dubbelkolla gärna orderbekräftelsen en extra gång så allt blivit rätt. Annars hör av dig så snabbt som möjligt. Utan fullständig information kommer vi inte godta er beställning.

Alla beställningar bekräftar vi via mejl. Tänk på att göra betalningen via Swish i anslutningen till din beställning för att säkra din order. En order är inte beställd förrän den är betald.

Har du inte fått en orderbekräftelse inom tjugofyra (24) timmar (måndag-fredag) kan du kontakta oss via telefon.

Priser och betalning

Alla priser avser styckpriser och inkluderar 25% moms om inget annat anges. Betalning sker vid beställning via mobiliablommor.se med Swish och er beställning kommer inte bli godkänd förrän betalning är gjord. När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till bestallning@mobiliablommor.se.

Mobilia Blommor reserverar sig för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter.

Leverans och leveranssäkerhet

Leveransavgift är inte inräknad i priset och tillkommer ifall ni inte vill hämta er order i butiken.

Vi levererar endast till de kyrkor och kapell som är valbara i produktmenyn. Priset är från 100 kronor inkl. moms per leverans. 

Vi levererar blommorna till kyrka eller kapell minst en (1) timme före begravningen äger rum. Efter leverans övergår ansvaret för blommorna till begravningsentreprenör eller platsansvarig för placering. Det medföljer alltid en följesedel som beskriver vem blomman kommit från som de närmast anhöriga kan få tillgång till i efterhand.

Reklamationer

Då blommor och växter är en färskvara måste reklamationen ske omedelbart efter leverans/köp. Tänk på att varan måste lämnas i retur för att det ska gå att reklamera köpet. Har växten eller snittblommorna inte skötts rätt kan reklamation också nekas.  

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Detta gäller dock inte varor som snabbt kan försämras, exempelvis snittblommor. Det gäller inte i heller specialtillverkade produkter, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Öppet köp

Då blommor och växter är en färskvara erbjuder vi ingen bytesrätt på dem. Krukor lämnar vi två (2) veckors öppet köp på givet att man kan uppvisa inköpskvitto och att varan är i samma skick som vid inköpstillfället.

Personuppgifter

I samband med en beställning på mobiliablommor.se måste du uppge dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. Dessa uppgifter behöver vi för att fullfölja din beställning och de kommer inte att delas med tredje part. Uppgifterna sparar vi så kort tid som möjligt men tyvärr måste en del sparas på grund av redovisningskrav i upp till sju (7) år. Informationen vi sparat om dig har du enligt GDPR rätt att få ta del av och om något är felaktigt, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller raderas. För att skydda din information använder vi oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt. 

Blommor, färger och nyanser

Vi gör arrangemang endast i nyanser. Bilderna i butiken visar främst storlek och färg. Vi gör inga specialbeställningar gällande specifika blommor. Vi erbjuder fortfarande att göra enklare liggande buketter i vår fysiska butik men då bara med blommor vi har för dagen. Då väljer man blommorna själv. Oasisarrangemang gör vi bara om man förbokar dem.

Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.